İnsulin direnci hastaları kısır döngüye sokarak diabete yol aöan en önemli problemlerden biridir.
Obez bireylerde yagli dokudan basda Rezistin olmak üzere Tümör nekroz faktör-alfa (TNF-α), interlökin-6 (IL-6), visfatin, apelin gibi hormonlar salgılanır.

Insulin nedir ve ne işe yarar.

İnsulin pankreas içinde yer alan özel hücre gruplarındaki (langerhans adacıkları) beta hücrelerinin salgıladığı özellikle glikoz metabolizması üzerine etkili en önemli hormondur.

İlk olarak Rumen biyokimyacı Nicolae Paulesco tarafından (1869-1931) saf biçimde elde edildi. Şeker hastalığının tedavisinde 1922’den beri kullanılmaktadır.

İnsülin Ne İşe Yarar

Glikoz ( Kan Şekeri) üzerinden özellikle karbonhidrat, daha az ve kısmen de dolaylı olarak yağların ve proteinlerin konu olduğu kimyasal reaksiyon zincirlerine (metabolizmalarına) etki eder. Genelde yapım olaylarım artırıcı etki gösterir (anabolik etki). Bunun sonucu olarak glikoz kullanımı belirgin biçimde artar, kan glikozu düşer. Glikoz kullanımı için ensüline özellikle gereksinim duyan kas dokusu ve karaciğer yanında beyin gibi kimi dokular glikozu, ensülin olmadan da kullanırlar. Protein yapısındadır. Fazlalığı durumunda kan şekerinde (glikoz düzeyinde) tehlikeli, kalıcı beyin zedelenmelerine yol açabilecek düşmeler oluşur. Bu durum tedavi amacıyla dışarıdan fazla ensülin verildiğinde ya da beta hücrelerinin tümörlerinde (insülinomalarda) görülür. İnsülinin yeterinden az olması durumunda bilinen şeker hastalığı belirtileri oluşur (Diabetes mellitus). Kan şekeri yükselir; hücre içinde glikoz girişi ve onun kullanımı sağlanamadığından enerji sağlamak için büyük ölçüde yağlar ve proteinler kullanılır. Bunun sonucu olarak asit yapıdaki birtakım son ürünler dokularda, kanda artarak (keton cisimleri) çeşitli hastalık belirtilerini oluştururlar (diabetik ketoasidoz). Bu belirtiler dışarıdan İnsülin verilerek yok edilebilir. .

İnsulin pankreasdan salgilanan kansekerini dusurmeye mevcut glukozu organlarda yağ olarak depolamaya hucre icine sokarak plazmadaki yani dolasan kandaki seviyesini bir an once dusurup yuksek sekerinin dokulara zarar vermesini onlemeye yarayan bu arada hem istahi artirip hemde lipid depolarinin miktarini artiran insuline;

Özellikle yağ dokusundan salgılanan hormonlarla direnc gelisdiginde kam sekerini dusurmek icin daha cok insulin salgilanacak bu hem istahi artırıp kişinin daha çok yemesine neden olur. Daha çok yiyen insanın yagli dokusu artacaktır.

Bu kisir dongu hem obeziteyi artiracak hemde diabete neden olacaktir

Obezite de insulin direncini artiran hormonlar artarken duyarliligini artiran hormonlar azalir sonuc… Diabet…
İnsülin duyarlığıyla ilişkili adipokinler: Leptin, adiponektin
İnsülin dirençliğiyle ilişkili adipokinler: Rezistin, tümör nekroz faktör-alfa (TNF-α), interlökin-6 (IL-6), visfatin, apelin